Attack of the guardians

Een week van rust en verkenning

Alles begint eindelijk in zijn plooi te vallen. Van maandag tot vrijdag elke dag vier uurtjes les. Daarna probeer ik de kans te grijpen om de omgeving rond de school te verkennen. Mijn klas werd samengevoegd met een andere klas. Ineens waren we dus met bijna dubbel zoveel studenten. Een leuke verassing. Ook kreeg ik geld terug omdat ik mijn boek terug bij had (3000Yen), mooi meegenomen dus. De blogpost van deze week: Attack of the guardians

I’m king of …. Hakata

het uitzicht vanop Hakata station

Op dinsdag besloten we om naar de bioscoop te gaan om Mission impossible 5 te zien. Naar de bioscoop gaan is duur in Japan. Maar op voorhand we aan GenkiJacs een bewijs gevraagd dat we ingeschreven waren, en zo dus ‘student’ waren. Met volle moed gingen we aanschuiven voor onze tickets te kopen. En ja het is ons gelukt, -nadat de kassierster eerst moest navragen of het papier genoeg bewijs was- hebben ons ticket kunnen kopen voor de goedkopere prijs van 1100yen.

Maar de film begon pas twee uur later, Dus moesten we onze tijd nog eventjes zien te vullen. De bioscoop zelf is gelegen op de 8ste verdieping van Hakata treinstation. Maar wat veel mensen niet weten is dat je naar het dakterras kan gaan. Hier heb je dan een geweldig zicht op Hakata. En als je gelukt hebt vliegen de vliegtuigen vlak over je hoofd wanneer ze de landing inzetten voor de vlieghaven.

Eindelijk regen

Attack of the guardians
Wie wilt nu niet een Pikachu verkleed als een magikarp?

Na bijna twee weken in Japan te zijn met temperaturen die steeds boven de 30 graden was ik toe aan een beetje verfrissing. En woensdag was er voor de eerste keer regen. Na de regen werd het wel direct terug ondragelijk vochtig warm. Dus veel verkoeling was er niet. Maar het gaf wel de ideale gelegenheid om eens rond te dwalen in de vele winkels die in het treingebouw van Hakata station zijn gevestigd. En het Pokémon center heb ik niet overgeslagen.

Veel verschillende gommen

SumiYoshi shrine

Attack of the guardiansOp het einde van de week besloot ik op zoek te gaan naar een stukje groen tussen al de hoge gebouwen in Hakata. Op het internet vond ik een tempel niet ver wandelen vanuit de school dus besloot ik om naar Sumiyoshi shrine te gaan (Een aantal medestudenten besloten mee te gaan).

Attack of the guardians
Overak kon je deze mini tempeltjes vinden

De tempel is toegewijd voor een veilige trip voor reizigers.(Hier kan je wat meer lezen over de geschiedenis van de Tempel) Gelegen in een stukje groene oase tussen al de hoge gebouwen vergeet je zo dat je in een drukke stad bent.

Het resultaat

Maar we waren niet alleen. Al snel waren onze benen bedekt met tientallen muggen. Ik heb ze direct weggeslagen toen ik ze zag. Maar sommige hadden hun kans al gegrepen. (Notitie voor de volgende keer, muggenzalf opsmeren.)

Nog een aantal foto’s van de tempel

Watermeloenen

De bekende vierkante versie

Hierna wandelde we verder richting Tenjin. Om de een of andere mysterieuze manier kwamen we terecht in een supermarkt waar ze de vreemdste watermeloenen verkochten. Voor de gepaste prijs van 108.000 Yen kan een van deze watermeloen van jouw zijn. Na ramen te hebben gegeten zijn we rustig terug gewandeld naar Hakata waar we een mooi nacht zicht hadden vanop een brug.

De promotie van de dag.
het geweldige uitzicht vanop een van de vele bruggen

Obon festival

Vrijdag had ik afgesproken met een Japanse vriendin om van alles te doen. Maar hierover ga ik het hebben in een aparte post. (klik op de foto hieronder om naar de blogpost te gaan)

Een tipje van de sluier

Het weekend

Canal city Aka, China in Japan

Het beroemde canal city

Zaterdag besloot ik in mijn eentje nog eens naar Canal city te gaan. Het is een gigantisch winkelcentrum. Zo groot dat ik nog nooit twee keer dezelfde winkel ben tegengekomen. Korte conclusie. Ik loop nog steeds verloren en de volgende keer besluit ik toch maar niet om in het weekend te gaan.

Kinderen konden rondlopen

Ter promotie van de nieuwe jurassic park film waren er op verschillende plaatsen dinosaurussen geplaatst. Voor de kinderen hadden ze een plaats waar ze mochten rondlopen waar ze dan heel de tijd werden nat gespoten met water. De perfecte afkoeling in deze hitte. Maar er waren ook gigantische veel Chinezen.

De promotie van de film

Ze werden begeleid in groep, en wandelde van winkel naar winkel. Sommige kwamen naar buiten met wel 3 rijstkokers onder hun armen. Hierna wandelde ze naar de wachtende bus en verdwenen ze. (Op zo’n momenten merk je dat de beleefdheden toch wel erg hard verschillen soms).

Bij het buitenaandelen van Canal city kwam ik de staanplaats tegen van de Yatai. (Meer over dit volgt later)

Hiermee sluit ik mijn tweede week af. Er volgt nog een verslagen van mijn bezoek aan het Obon festival.

Heb je opmerkingen, suggesties of vragen dan kan je ze altijd in de ‘comments section’ plaatsen, of op mijn facebookpagina,  google+ pagina of via Twitter. Tot volgende week!

Een reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.